grimreaper.blogg.se

kommer till och från lägga upp ideer, tankar, funderingar, och liknande kring allt och ingenting, the thoughts of a reaper

"Poesi-ish"

Kategori: Allmänt

Har skrivit 2 dikter/texter eller vad man nu ska kalla det för... skrivandet flyter inte ännu som det gjorde förr... nte hittat samma flow... (ännu) 
 
Har dock kommit på att oavsett kvaliteten på texterna... ju bättre humör jag är på... ju mörkare blir innehållet i texten.... Why? 🤣
 
 
Den 1a texten är här..
Den andra texten påtade jag ihop här i ron och lugnet hos Lilla Lama ❤❤❤ och den kommer här :-) 
 
Dödens Symfoni
 
Från dimman som jag fördunklades i
varnande ekade Dödens Symfoni.
En oklar sång om öppna sår

Med nonchalans till hur själen mår.

Dova toner av melankoli som framför verser om ett brännmärkt liv,
En refräng byggd på ärr ifrån lögner och svek
Med ett budskap så djupt dock så dystert och blekt!

Jag jagas av Demoner,
Men jag kan inte dö!
För jag är odlad i mörker sådd från blodiga frön
Jag fick min näring från tårar och din ohörda bön.

I förmultnande jord, jag växte mig stark,
Blev till att som förgör dig,
allt från ångest till knark!
Nu är jag allt som du fruktar!
Och jag VET du är rädd!
För jag märks aldrig komma,
i mörker är jag klädd!

Och i skydd utav natten skär jag genom din hud!
Jag gör Satan nervös..
Men DU tror jag är gud!

Och med listiga spel,så tar jag ditt liv!
JAG VET! jag är Ond! Jag är inte naiv.

Men jag är skapad av DIG! Djupt ned i ditt inre!
Ett ogräs du sått i ditt trasiga sinne
Nu ekar åter Dödens Symfoni...
Avgrundens Eldar... Här kommer VI!!

Kommentera inlägget här: