grimreaper.blogg.se

kommer till och från lägga upp ideer, tankar, funderingar, och liknande kring allt och ingenting, the thoughts of a reaper

Ja idag är det början på resten av våra liv

Kategori: Allmänt

 
Det har varit ett lugnt å trevligt nyårs firande här, var 3 vänner som satt å tjålade om allt emellan kaviar å kaveldun bara... 
 
Just nu sitter jag här i köket för mig själv med en kopp kaffe... Lilla Laman hon sover så gott så, stackaren var så trött så hon lär väl sova så gott som hela dagen ❤️ 
 
Hur som helst så är det en ny morgon som gryr... Och visst är vi lite trögstartade både Lilla Laman å jag.. men det skiter vi i... Vi startar 2022 på allvar idag! 
 
Nu har vi båda 2 tagit stora beslut om att det är dags att förändra och ordna upp vissa detaljer i våra liv.. 
 
Var faktiskt hon som gjorde det först... Och som den ledstjärna hon är för mig så inspirerade hon mig att göra samma sak... 
 
Lovat henne sedan länge att jag kommer stå bredvid henne i hela vägen i hennes resa om hon väljer att ta den.. och det tänker jag göra också... Och i allt detta så beslöt jag mig för att styra upp några liknande detaljer i mitt liv med som är på ungefär samma nivå... För nu har även jag en att stötta mig emot som förstår och sliter själv... 
 
För övrigt så har jag gett henne ett löfte nu att faktiskt styra upp dessa detaljer... 
 
Och jag ger inga nyårslöften 
Dels för att då bryter jag mitt nyårslöfte att aldrig mer svära ett nyårs löfte... 
Men samtidigt så är det inget värde i något fylld löfte till sig själv om att börja äta mindre kaka... 
 
Nä nu har jag gett ett löfte till Lilla Laman...
Och man sviker fan en vän...
Och alla som känner mig vet att jag står vid mitt ord! 
 
 
Självklart finns väl inga garantier på att alla detaljer kommer att lösa sig..
 
 
men jag tror att om dem någonsin ska göra det...
Då har jag bästa chansen nu! Har stöd support och är själv jävligt motiverad 🤘🤘🤘
 
 
Tänk att så viktiga beslut behövs inga hjärnskrynklare eller professorers hjälp.. 
 
Det var allmänt babbel i lugn och ro med människor man litar på som öppnade vägen för dem tankarna 🙂🙂 
 
 
Har ju satt 2022 på Reset ändå med slarvat bort telefon med alla nummer å annat... Och alla mina bankkort å ja you name it... 
 
Imorgon kommer nog nya kortet... Och då blir det att betala månadsavgiften på gymmet och börja träna... Och när allt annat ändå är Resetat... Då tar jag fan tag i det sista med :-) 
 
Men nog om det nu.... Lär väl komma ett till inlägg senare... Ser bara siffror i skallen då jag håller på att gå över min ekonomi och diverse olika leverantörer av elcyklar... Dem har ju olika upplägg på avbetalnings planerna så lär kolla lite vad som passar mig bäst... För vet ni... 
 
Nu jävlar ska jag beställa mig en Fiido!! 
 
Kommentera inlägget här: